Munka után elementáris erővel tört rám a vágy, hogy egy húzásra megigyak egy pohár vörösbort. A Reálban kábé öt-hat fajta magyar bor közül lehet választani, egyik finomabb, mint a másik – a szupermarket „Kelet-Európa  borai”-blokkja előtt ácsorogva azonban győzött bennem a felelősségteljes dolgozó nő szelleme, és a bor iránti sóvárgás egy csapásra átváltott csoki utáni nyálkiválasztódássá. A „Tiamo” elnevezésű német bonbonnak aztán a felét befaltam hazafelé menet, öt perc alatt. Ez egy ilyen nap, kérem. Kíváncsi vagyok, milyen geometriai mintát öltve pattognak ki holnap a ragyáim.

Ebédszünetben megtudtam, hogyan gondolkozik Caroline, a másik két gyakornok közül az egyik az orosz nőkről és a török férfiakról. Szerinte minden orosz nő kurva, és minden török büdös. Megemlítettem, hogy bizony többször megtapasztaltam már: nyugaton gyakran úgy nyilatkoznak a kelet-európai lányokról, mint a világ ordas repedtsarkúiról… Erre azt a választ kaptam, hogy pedig „a németek nem nácik”. Nem bizony. Nem az összes… De te épp beleesnél a kategóriába, ha tovább folytatnád, akartam hozzátenni, de a Periscope Studio békéje érdekében inkább nem szóltam vissza.

Eszméletlen, mekkora különbségek állnak fenn kultúrák között. Közhelyesen hangzik, de amíg nem találja magát az ember éles helyzetben, el se tudja képzelni, hogy ez a közhely mennyire fedi a tényeket. A tavalyi dortmundi tingli-tangli erasmusos vigadalom kutyafüle és halovány lófing ahhoz képest, ami most történik velem. Kezdek egyre jobban elbizonytalanodni abban, hogy létezik kölcsönös megértés a kultúra között… Vagy bármennyi esély arra, hogy valódi, interkulturális kapcsolat alakuljon ki emberek között. Akármerre nézek, magyarok magyarokkal, peruiak peruiakkal, kínaiak kínaiakkal, grúzok grúzokkal verődnek egy bandába, és Hamburgról aztán mindent el lehet mondani, de azt nem, hogy ne tartozna a világ multikulti nagyvárosai közé. És sajnos a multikulti és az interkulti két teljesen különböző fogalom. Úgy gondolom, az anyanyelv fontossága ebben a kérdésben nem döntő.

 Persze óriási hiba lenne Caroline-t azonosítani Németország teljes lakosságával, mikor itt van Jost is, a délnémet, aki teljes diverze mindannak, amit erről a népségről a külvilág gondol… Semmiben nem különböznék Caroline-tól, ha ezt a gondolatmenetet tovább folytatnám... Úgyhogy slussz!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bummbele.blog.hu/api/trackback/id/tr1001193885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ktfruzsi 2009.06.29. 14:34:55

Hát igen...És én ezt próbálom megtanítani a gyerkőcöknek. Nem kis feladat lesz.
Anni azért mi még higgyünk az interkulturalitásban:$
Már csak 4 nap!!!!
Pusszancs
süti beállítások módosítása